Jeśli chodzi o bezpośredni wtrysk gazu, mamy w tej dziedzinie obszerne doświadczenie i jesteśmy w stanie doradzić i zrealizować najlepsze rozwiązania. Nie ma jednej optymalnej metody pozwalającej uzyskać maksimum korzyści z instalacji lpg. Wszystko zależy od typu pojazdu, jego specyfiki, a także indywidualnych potrzeb i oczekiwań klienta. Pracując w branży wiele lat, jesteśmy pewni, iż nasze doświadczenie przyczynia się jednak do osiągnięcia satysfakcjonujących rozwiązań.
Instalacje LPG pozwalają na wtrysk gazu w fazie ciekłej do kolektora dolotowego, bądź bezpośrednio do komór spalania za pośrednictwem wtryskiwaczy benzynowych.
Silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny jeszcze kilka lat temu były techniczną ciekawostką. Dziś to w przypadku aut wielu marek standard. Niemniej bezpośredni wtrysk paliwa ułatwia konstruktorom spełnienie coraz bardziej rygorystycznych norm emisji spalin. W normalnych silnikach wtryskiwacze benzyny zamontowane są w kolektorze ssącym w sporej odległości od komór spalania. W jednostkach z bezpośrednim wtryskiem benzyny wtryskiwacze paliwa są umiejscowione w komorze spalania.
Podczas jazdy na gazie sterownik benzynowy samoczynnie podaje równoczesnie benzynę – służy ona m.in. chłodzeniu (prawie) bezczynnych wtryskiwaczy benzynowych. Ilość spalanej benzyny w stosunku do ilości spalonego gazy nie jest jednak stała. Waha się ona od 0-25% ! Pewna ilość benzyny zawsze jest potrzebna do jazdy.
Tak jest np. wtedy, gdy jedziemy z pełnym gazem na wysokich obrotach (im wyższe obciążenie, tym większy udział benzyny w paliwie) Kultura pracy silnika jest wzorowa. Instalacje LPG działające na tej zasadzie proponują m.in. Landi Renzo.
Firmy produkujące instalacje gazowe LPG aby pokonać bezpośredni wtrysk benzyny i „zagazować” m.in. Volkswageny, Skody i Seaty z silnikami TSI ,FSI ,TFSI wymyśliły tzw. dotrysk benzyny. Dotyczy to także silników grupy Hyundai – Kia o oznaczeniu silnika GDI, grupa PSA Peugeot-Citroen oznaczenie silnika THPI . Silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa produkują także firmy Renault, BMW, Mercedes, Ford - silnik Ecobost,Mazda - SKYACTIV-G, Opel, Volvo, Suzuki - silnik Boosterjet. Firma Landi Renzo posiada sterownik LOVATO EASY FAST DIRECT INJECTION który umożliwia jazdę w 100% na LPG (Dotyczy to silników Mazda 2.0 L i 2,5 L Skyactive oraz silnik Renault /Nissan 1.2 TCE (dane na dzień 01.11.2017)
Poniższe wyceny służą jedynie wstępnej orientacji w kosztach instalacji, dokładna wycena zależna jest od marki producenta instalacji oraz modelu i rocznika samochodu.
.00
.00
.00
Pytania na temat montażu instalacji LPG 5 generacji z bezpośrednim wtryskiem gazu
Bezpośredni wtrysk gazu to zagadnienie, które budzi liczne pytania. Zapraszamy do naszego warsztatu bądź do kontaktu telefonicznego, gdzie odpowiemy na wszelkie wątpliwości w sposób przystępny i wyczerpujący.
(Po lewej film z montażu instalacji gazowej w Dacia Duster 1.3T 150KM (110kW) z wersją Landirenzo Omegas Direct 5.0)