Podjąłeś decyzję aby zredukować koszty użytkowania samochodu? A przy tym chcesz dołożyć od siebie korzystny wpływ na redukcję spalin i trujących związków do atmosfery? To najlepsze co możesz zrobić decydując się na posiadanie samochodu (nie wliczając ograniczonych możliwości co do wyboru aut elektrycznych). Montując instalację LPG do samochodu w Gepard Autoserwis, nie musisz dokonywać wybory między jakością i ceną. Gwarantujemy to opiniami naszych licznych Klientów!
Przeczytaj nasz krótki przewodnik wyjaśniający elementy, które wchodzą w skład instalacji gazowej do samochodu oraz dowiedz się o technicznych aspektach działania takiej instalacji.
Aby zrozumieć zasadę działania, zapoznaj się z prostym schematem budowy instalacji gazowej:
Szczegóły instalacji gazowej mogą różnić się w zależności od technologii i marki samochodu.
To urządzenie, które rozpręża i odparowuje LPG, zmieniając jego stan skupienia na lotny. Zmiana stanu skupienia gazu odbywa się w drugiej komorze i - tak jak można to obserwować robiąc doświadczenie ze zwykłym dezodorantem - towarzyszy temu dość istotny spadek temperatury. Ciepło, które jest niezbędne do odparowywania gazu pochodzi z układu chłodzenia silnika.
Wlew gazu uzupełnia paliwo w zbiorniku. To właśnie w nim mocuje się specjalny pistolet do tankowania. Zbiornik napełnia się pod wpływem ciśnienia z dystrybutora. Stalowa kulka znajdująca się we wlewie zabezpiecza przed wylewaniem się gazu po odłączeniu pistoletu.
Najczęściej spotykane kształty zbiorników to torus i cylinder. Zbiornik gazu ma na celu magazynowanie paliwa w stanie ciekłym a jego konstrukcja jest wykonana ze stali o bardzo wysokiej jakości - dodatkowo certyfikaty na zbiorniki zazwyczaj gwarantują sprawdzoną szczelność i wytrzymałość na 10 lat z opcją przedłużenia po przeglądzie. Standardowy zbiornik posiada kołnierz do którego mocuje się osprzęt zbiornika.
Jest to część instalowana na zbiorniku. Napełnia przede wszystkim zbiornik (ogranicza napełnienie do 80% pojemności) i pobiera płynny gaz ze zbiornika. Gdy usterce ulegają przewody lub zawór, wielozawór ogranicza wypływ gazu ze zbiornika. Pełni też funkcję informacyjną - wskazuje realną ilość gazu w zbiorniku. Nie dopuszcza również do wzrostu ciśnienia powyżej 25 barów.
Proces ustalenia mapy gazowej po nowo założonej instalacji w samochodzie, jest jedną z ważniejeszych czynności jakie należy dokonać aby zoptymalizować podaż paliwa. Korzystając w naszych usług, gwarantujemy ustawienie mapy gazowej "na trasie" z uwzględnieniem naturalnego środowiska w jakim pracuje Państwa samochód. Mapowania dokonujemy w pełnym zakresie obrotów, dokładnie odwzorowując charakterystykę pracy silnika na benzynie.
Dzięki ciśnieniu panującemu w zbiorniku, po otwarciu zaworu, który znajduje się w wielozaworze, płynny propan-butan płynie przewodami do elektrozaworu gazowego (elektrozawór jest zamknięty, gdy silnik znajduje się w stanie spoczynku, lub pracuje zasilany benzyną). Ciekły gaz wysokociśnieniowym przewodem płynie do parownika reduktora. Tutaj podgrzany ciepłą wodą przechodzi w fazę lotną a ciśnienie spada do wartości około 1000 hPa. Lotny zostaje zmieszany z powietrzem i dzięki małemu nadciśnieniu zostaje zassany przez silnik.
Komponenty instalowane w Polsce, składające się na całe instalacje gazowe były poddane szczegółowym testom, zanim zostały dopuszczone do sprzedaży. Dodatkowo firmy, które zaopatrują polski rynek w instalacje zamówiły specjalistyczne badania na Politechnice Śląskiej, które również dały wyniki jak najbardziej pozytywne. Dodatkowo, bezpieczeństwo instalacji potwierdzają też homologacje Instytutu Transportu Samochodowego
Od wielu lat prowadzi się badania nad wpływem użycia gazu do zasilania motorów spalinowych. W wyniku tych obserwacji stwierdzono, że silniki spalinowe napędzane gazem wręcz przedłużają żywotność silnika. LPG nie rozrzedza oleju, a wręcz przeciwnie - dzięki zastosowaniu tego paliwa wzrasta lepkość oleju, wynikiem czego jest mniejsze zużycie poszczególnych części układu korbowego. Następuje wolniejsze zużycie tłoków, zaworów i ścianek głowicy; gazy są dokładniej spalane, dzięki czemu na częściach nie osadza się nagar.
Nie musisz obawiać się o odpowiedź na to pytanie, prawda jest taka że nie każda instalacja gazowa jest preferowana do każdego samochodu. Te dwa elementy - producent gazu oraz marka auta - od lat posiadają pewne uwarunkowania, sprawiające że instalacja lepiej zachowuje się przy danym modelu lub silniku. Lata naszego doświadczenia pozwalają dobrać producenta niemalże "dedykowanego" to Twojego pojazdu.
Poniższe wyceny służą jedynie wstępnej orientacji w kosztach instalacji, dokładna wycena zależna jest od marki producenta instalacji oraz modelu, silnika oraz rocznika samochodu.
.00
.00
.00
Najczęściej zadawane pytania na temat instalacji gazowej LPG do samochodu.